Væsentlige vitaminer til et sundt hårhår 2019

10 november 2018

Selvom de væsentligste årsager til mandlig skaldethed er genetisk og hormonelt, kan kost og livsstil faktorer også have en enorm effekt på sundhed og tykkelsen af ​​dit hår.

En vigtig hår sundhed faktor, der er ofte glemt, er forbruget vitamin. Ligesom vitaminer kan styrke dit immunforsvar og give dig sundere hud, kan regelmæssig indtagelse af visse vitaminer har en målbar positiv indvirkning på tykkelsen, glans og sundheden for dit hår.

Hvis du har bemærket, dit hår begynder at tynde, bliver svagere, eller splittet ad mod slutningen, er der en chance for det kunne være på grund af utilstrækkelig forbrug vitamin.

load...

Heldigvis, vitaminer er meget overkommelig, hvilket gør det nemt for dig at supplere din kost og få en fuld indtag af vitaminer, du har brug for at holde dit hår på sit bedste. Selv uden tilskud, kan de fleste vitaminmangel fastsættes med nogle enkle ændringer i din kost og livsstil.

I denne vejledning, vil vi dække rolle vitaminer spille i hår sundhed og dele vores anbefalinger til de bedste vitaminer for at forbedre dit hår vækstrate, tykkelse, farve, glans og andre faktorer, der har en mærkbar indvirkning på den måde, du ser.

Vitamin A

A-vitamin er en af ​​de vigtigste og mest kontroversielle vitaminer til hår sundhed. Årsagen til den polemik omkring dette vitamin er, at mens sunde mængder kan stimulere hårvækst, kan store doser af vitamin A forårsage hovedbund olie problemer, der kan forårsage dig til at kaste hår.

load...

Det betyder, at balance er nøglen med vitamin A - du ønsker at forbruge nok til at få alle de fordele hårvækst, uden at overdrive det. Den amerikanske anbefalede kost godtgørelse af vitamin A er 900 mikrogram per dag for mænd og 700 mcg per dag for kvinder; holde sig til denne dosis og du kan forvente alle fordelene uden hovedbund olie problemer.

Vitamin A spiller en stor rolle i at reparere skader på dit hår. Den holder også din hovedbund fugtig og irritation-fri ved at fremme produktionen af ​​hovedbunden olie. Forbruge den rigtige mængde, og man kunne se en mærkbar stigning i den hastighed, som dit hår vokser.

Da A-vitaminmangel er ualmindeligt i de udviklede lande, er der ingen grund til at supplere vitamin A, hvis du ikke har bemærket nogen af ​​effekterne af mangel. Men hvis du vælger at supplere din vitamin A, vil du være fint med mængden inkluderet i de fleste multivitamintilskud.

B12-vitamin

B12-vitamin, som primært produceres af bakterier og archaea og forbruges gennem kød og berigede fødevarer, spiller en vigtig rolle i at fremme en sund hårvækst.

load...

Kliniske data viser, at omkring seks procent af personer under 60 år har en vitamin B12-mangel, med mangel på helt op til 80% i dele af den tredje verden. Symptomer på utilstrækkelig vitamin B12 omfatter dårlig hukommelse og sår, samt tidligt hårtab.

Der er også andre alvorlige symptomer på vitamin B12-mangel, hvilket gør det vigtigt, at du taler med din læge, hvis du tror, ​​du påvirket.

I modsætning til de fleste vitaminer, som hurtigt behandles af leveren og udskilles efter forbrug, kan din krop lagre overskydende vitamin B12 i leveren til at bruge, når den har brug for det. Dette gør det nemt at øge din vitamin B12 niveauer med et supplement og sikre, at du er aldrig mangelfuld.

Vitamin C

Selvom du måske ikke tænke på det som et vigtigt vitamin for hår sundhed, C-vitamin spiller en stor rolle i at holde dit hår tykt, stærke og sunde.

Undersøgelser viser, at C-vitamin er en vigtig komponent i collagensyntese. Forenklet sagt betyder det, at få din daglige dosis af C-vitamin er vigtigt for at sikre dit hår, hud, negle og andre kropsdele stærke, da kollagen er den mest rigelige protein i kroppen.

Uden nok kollagen, kan selv den tykkeste hår bliver svage og skrøbelige, forårsager alvorlige problemer, uanset hvor fuld din hårgrænse kunne være.

Læs også:

Den gode nyhed er, at C-vitamin er en af ​​de nemmeste vitaminer til at forbruge. Du kan få din daglige forsyning ved at spise masser af frugt og grøntsager rige på C-vitamin, eller blot ved at indtage en C-vitamin supplement hver morgen.

D-vitamin

Ligesom de andre vitaminer, der er anført ovenfor, kan lave niveauer af D-vitamin bidrager til hårtab og midlertidigt hårtab.

De fleste mennesker kender til D-vitamin som "sol-vitamin," som dette vitamin er skabt som et biprodukt af cholecalciferol syntese, når din hud er udsat for solen. Teknisk set D-vitamin er en samling af vitaminer, der alle spiller en vigtig rolle i at fremme stærk generelle sundhed.

D-vitamin-mangel er en af ​​flere årsager til telogen effluvium - en stress-relateret tilstand, som kan medføre, at du hurtigt kaste hår. Resultaterne er hurtig og svær, med så meget som 70% af din hovedbund hår falder ud i løbet af to måneder.

Hvis du ikke får masser af sollys og har bemærket hurtig hår udgydelse, er der chance for, at dårlig vitamin D produktion kunne være den skyldige.

Heldigvis er der flere måder at løse dette problem. Den første - hvilket er mere af et band-støtte løsning end en kur - er at tage en D-vitamintilskud. Hvis du er mangelfuld i vitamin D, er dette en nem og effektiv måde at få øjeblikkelig nødhjælp.

Jo bedre langsigtet strategi er at forbedre din sol eksponering. Quick sol eksponering sessioner af 10 til 15 minutter hver vil hjælpe dig med at få alle de D-vitamin-fordele ved at bruge tid i solen uden at beskadige din hud, alt imens en fordobling som en nem måde at forbedre din tan.

Vitamin E

E-vitamin er nok den vigtigste vitamin til at fremme hårvækst, så meget, at det er meget udbredt i hjemmelavede aktuelle formler til at fremme den hurtige vækst i tyk, stærk og sundt hår.

Faktisk videnskabelig undersøgelse af data viser, at tilskud af tocotrienoler, som er antioxidanter i E-vitamin familien, har bidraget til en stigning 34,5% i hårvækst over otte måneders brug i undersøgelsens deltagere.

Ligesom mange andre vitaminer, E-vitamin er en antioxidant, der er vigtigt for opbygning og reparation af kroppens væv. Samt at beskytte dine øjne, hjerte og indre organer, E-vitamin spiller en stor rolle i at fremme vækst og genopretning af din hud og hår.

Der er flere måder at give din hårgrænse et løft med vitamin E. Den første er at tilføje fødevarer til din kost, der er rig på E-vitamin, såsom spinat, broccoli og avocado. Du kan også tilføje vitamin E til din kost ved at spise flere mandler, jordnødder og hasselnødder.

En anden mulighed er at tage en E-vitamin supplement. E-vitamin kapsler er meget overkommelige og bredt tilgængelige, hvilket gør dem nemme at tilføje til et tillæg stak. Du finder også E-vitamin som en ingrediens i de fleste mænds multivitamintilskud.

Biotin

Biotin er et B-vitamin, der spiller en stor rolle i at fremme væksten af ​​sunde hår. Faktisk er biotin så tæt knyttet til væksten af ​​sunde hår, at undersøgelser viser, ca. 38% af alle kvinder med hårtab spørgsmål har biotin mangler.

Udover at spille en rolle i forebyggelsen af ​​hårtab, biotin synes at have en aktiv rolle i at vokse tykkere, sundere hår. En nylig undersøgelse viser, at oral biotin tilskud kan producere hurtigere hårvækst i mennesker med tyndere hår.

Administration af din biotin forbrug er forholdsvis ligetil. Faktisk, hvis du indtager fødevarer som æg, mandler, søde kartofler og spinat for de fleste mennesker, kan der være ingen grund til at bekymre sig om biotin overhovedet.

Hvis du er bekymret for en biotin mangel, den bedste fremgangsmåde er at se din læge. En biotin mangel er let at opdage med en simpel blodprøve, og din læge vil være i stand til at hjælpe dig med tilskud rådgivning.

Chancerne er du får mere end nok biotin fra din kost, og mens kosttilskud er ikke sandsynligt, at såre dig, er deres effektivitet for ikke-manglende mennesker endnu ikke etableret.

load...